Bian Dijital Medya ve Pazarlama Ajansı - BianStore alışveriş sitesi olan www.bians.com.tr üzerinden online olarak satın alacağınız ürünler imalatçı ve ithalatçı firma garantisi altındadır. Satın aldığınız ürün ile beraber yollayacağımız fatura, bu ürünler için garanti belgesi yerine geçmektedir. Bu sebeple tarafımızca sizlere yollanacak olan faturaları lütfen özenle saklayınız. Ürünlerimizi kullanmadan önce kullanım kılavuzunu ve kullanım talimatlarını dikkatlice okuyunuz.
1. Cayma Hakkı
Almış olduğunuz ürünü ambalajını açmadan, kullanmadan, bozulmasına imkan vermeden teslim tarihinden itibaren (14) gün içinde iade edebilirsiniz. Ürünü iade etmeden önce iade nedeninizi belirterek fatura numaranız ve sipariş numaranızı içeren bir email ile bilgi@bians.com.tr adresine gönderiniz. Bian Dijital Medya ve Pazarlama Ajansı - BianStore iletişim kanallarımıza gönderdiğiniz e-mail veya faksın iletilmesi sonrasında sizinle temasa geçecek, ürünlerin iade süreçleri hakkında sizleri bilgilendirecektir. Ürünle beraber adınıza kesilen faturada tarafımıza geri gönderilmelidir. İade edilen ürün yerine bir başka ürün veya ürünün bedeli kredi kartınıza iade edilecektir. İade nedeniyle ödenecek taşıma masrafları tarafınızdan karşılanacaktır.
2. Taşıma Sırasında Hasar Görmüş Ürünler
Sevkiyat sırasında zarar gördüğünü düşündüğünüz paketleri teslim aldığınız kargo yetkilisi önünde açıp kontrol etmeniz gerekmektedir. Eğer üründe bir tahribat mevcut ise kargo firmasına tutanak tutturarak ürünü teslim almayınız. Ürün teslim alındıktan sonra kargo firmasının görevini tam olarak yerine getirdiğini kabul etmiş olduğunuzu unutmayınız. Kozmetik, kişisel ürünler, iç giyim ürünleri için iade şartları Ürün ambalajı açılmamış, denenmemiş ve kullanılmamış halde olmalıdır. Ürünün iadesi ancak varsa hediyesi ve ürünün bütün standart aksesuarları; ambalajları hasarsız ve tam olarak orijinal paketleri ile birlikte geri gönderildiğinde alınmaktadır.
3. Hatalı Ürünler
Teslimat sırasında fark edilemeyip uygulamada meydana çıkan hatalı ürünleri hatalarını belirterek fatura ve sipariş numaralarınızı içeren e-maili bilgi@bians.com.tr adresine gönderiniz veya Bian Dijital Medya ve Pazarlama Ajansı - BianStore iletişim kanalları ile irtibata geçiniz. İade gerekçeniz uygun görülürse faturayı iade edilen ürün ile birlikte mağazamıza gönderdikten sonra hatalı ürün yenisi ile değiştirilecektir. İade nedeniyle ödenecek taşıma masrafları tarafınızdan karşılanacaktır.
Cayma hakkının istisnaları
MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Ürün İade Süreçleri
- Satış Sözleşmesinin Cayma Hakkı maddesi kapsamında müşterinin ürünün teslim alındığı tarihten itibaren 14 gün içerisinde aşağıdaki koşullar çerçevesinde iade etme hakkı mevcut olup, bians.com.tr adresinden satın alınan ürünlerin iadesi bians.com.tr adresinden yapılabilir.
- Ürün kullanılmadığı ve yeniden satılabilir özelliği bozulmadığı sürece ürünü teslim aldığınız tarihten itibaren 14 gün içinde iade edebilirsiniz.
- Kullanım sonrası kusur tespit ettiğiniz ürünleri teslim aldığınız tarihten itibaren 14 gün içinde iade edebilirsiniz.
- Üretim hatası olduğu düşünülen ürünler ilgili ekiplerimiz tarafından kontrol edilerek iade kararı verilecektir.
- Ürünlerde görülen kusurlar firmamıza iletildiği takdirde Müşteri Memnuniyeti adına inceleme yaparak ürün değişimi yapabiliriz.
- Üzerine Logo İşlemesi yapılan, İsim Soyisim veya Firma İsmi işlemesi yapılan, Paça Boyu vb. işlemler yapılan ürünler Kişiselleştirilmiş Ürün olarak ele alınmaktadır. Kişiselleştirilmiş ürünlerde İade ve Değişim hakkı yoktur.
- İade işlemi için faturanın ve gönderilen tüm ürünlerin iade edilmesi gerekmektedir. Eksik iadelerde iade süreci gerçekleştirilmeyecektir.
- Ürünler kullanılmamış, hasar görmemiş ve farklı işlemlere tabi tutulmamış olmalıdır. Yeniden satışa uygun durumda olmalıdır.
- Kargodan kaynaklı sorunlarda kargo personeline tutanak tutturmanız gerekmektedir. Tutanak tutulmadan yapılan işlemlerde sorumluluk kabul edilmemektedir.
İade Bildirim Süreçleri
- Ürün iade taleplerinizi bilgi@bian.com.tr adresi üzerinden bizlere iletebilirsiniz.
Kargo İle Ürün İade Süreçleri
- İade edilmek istenen ürünler kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak paketlenmeli ve kargoya teslim edilmelidir.
- Faturası Kurum - Şirket adına düzenlenen sipariş iadeleri için “İade Faturası” kesilmelidir aksi takdirde iade kabul edilmeyecektir.
- Ürün paketlemesi ürünün orijinal ambalajına ve içindeki ürünlere zarar gelmeyecek şekilde yapılmalıdır.
- İade işlemleri sadece ANLAŞMALI Kargo Şirketleri üzerinden gerçekleştirilecektir.
- İade işlemlerinde eğer ürün Koşulsuz İade Kapsamında iade ediliyorsa ürün iadesi için İade Kargo Bedeli TARAFIMIZDAN karşılanacaktır. Ancak SİPARİŞ Aşamasında müşteriden tahsil edilen kargo bedeli iade edilmeyecektir. Eğer sipariş aşamasında müşteriye Ücretsiz Kargo Kampanyası Uygulanmış ise bu durumda sistemde belirtilen kargo bedeli üzerinden iade ücretinden kesinti yapılacaktır. Ücretsiz Kargo Kampanyası belirli bir rakam üzerinden geçerli olan ve firmamız tarafından sunulan bir kampanyadır. Kısmi veya Tüm ürünlerin iadesi durumunda siparişin bedeli bu rakamın altına düşmesi durumunda Kampanya Geçersiz olacağı için gönderim yapılan ürünler için kargo bedeli kesintisi yapılmaktadır.
- İade işlemi eğer üründeki bir defodan, eksiklikten veya sorundan kaynaklanıyor ise bu durumda müşteriye DEĞİŞİM önerilecek ve değişim kargoları tarafımızdan karşılanacaktır. Müşterimiz DEĞİŞİM İşlemi istememesi durumunda ise ürün iadesi için alınacak olan iade edilecek olan hergangi bir Kargo Ücreti düşülmeyecektir.
- İade işlemi Beden - Numara Uyumsuzluğu kaynaklı ise müşteriye ÜCRETSİZ DEĞİŞİM önerisi yapılacaktır. Müşterimiz İADE Talep etmesi durumunda Koşulsuz İade Süreci geçerli olacaktır.
Ödeme İade Süreçleri
- Ödemenizi online ve kredi/banka kartı kullanarak yaptığınız için tutar iadesi, ödeme için kullandığınız kartınıza, ödeme türünüze uygun olarak, -bankanızın online ödeme sistemi- üzerinden yapılacaktır.
- İade işleminiz, ürünlerinizi mağazamıza teslim etmenizi takip eden 24 saat içinde onaylanacaktır.Bankaların süreç ve uygulamalarına göre iadenizin kartınıza yansıması 2-4 günü bulabilmektedir. İadeniz kartınıza, artı bakiye olarak yansıyacaktır.
- Eğer ürünleri mağazamıza gelerek iade edecekseniz bu durumda ürünler Online İade şeklinde iade alınacak ve Online İade süreci geçerli olacaktır. Nakit İade talep edilmesi durumunda ise Hizmet ve Banka Komisyonları düşülerek (Yaklaşık %5) Nakit İade yapılabilir.
- İadenizi alışveriş kuponuna çevirmek isterseniz, iade tutarınız oranında ve size özel bir Hediye Puan sisteme tanımlanır. 1 yıl içerisinde istediğiniz ürün veya ürün gruplarında bu hediye çekini kullanmanız mümkündür.
- Belirlenen ürün veya ürün grupları ile değişim yapılabilir. Bu durumda da sisteme önce ilgili alışverişin bedeli Puan olarak yüklenir. Daha sonrasında ise müşteri ilgili ürün için Puan Ödemesi ile ödeme yaparak ürünü satın alabilir. Eksik kalan puanlar için ek ödeme yapması gerekecektir. Fazla kalan puanlar ise başka bir alışverişte kullanılabilir.
Her Üründe Değişim Mümkün müdür?
- bians.com.tr 'de satışa sunulan ürünlerin bazıları özel değişim / iade koşullarına tabidir. Özel istek ve talepler uyarınca üretilen; veya üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye özel hale getirilen ya da niteliği itibariyle iade edilemeyecek, hızla bozulma veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan bir ürün söz konusu olduğunda ve genel olarak ürün kullanıldığında ya da kullanılmamış olsa dahi kozmetik, gıda, iç giyim, her türlü kişisel bakım ürünü, DVD, VCD ve kasetler, bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri vb. ürünler ambalajından çıkarıldığında iade hakkı kullanılamaz.
- Paça Boyu, İsim veya Logo İşlemesi yapılan veyahut Kişiselleştirme İşlemi uygulanan ürünlerde İade ve Değişim söz konusu değildir.
Siparişimi Ne Zamana Kadar İptal Edebilirim?
- Siparişiniz kargoya teslim edilmemişse, siparişinizin iptalini siparişlerim bölümü üzerinden yapabilir, e-posta (bilgi@bian.com.tr) ile talebinizi iletebilir veya Bize Ulaşın bölümünden bize yazabilirsiniz.
- Sipariş iptali talebiniz onaylandıktan sonra, siparişinizin ödemesi kredi kartınızdan alındı ise, kartınıza iade işlemi yapılacaktır.
- Geri ödemeler banka iç süreçlerine bağlı olarak farklılık göstermekte ve gecikmeler yaşanabilmektedir.
- Bu durumları bankanız üzerinden takip etmenizi rica ederiz. Ayrıca taksitli ödemelerin iadesi banka süreçleri gereği taksitli olarak yapılmaktadır.
İadesi Onaylanan Ürünlerin Bedel İadesi ne Zaman Yapılır?
- İade talebiniz onaylandığında, iade bedeliniz otomatik olarak alışverişin yapılırken kullanılan kredi kartına iade edilir.
- İadenin kartınıza ulaşması ilgili bankanın iç süreçlerine bağlı olarak farklılık göstermekte ve gecikmeler yaşanabilmektedir.
- Bu durumları bankanız üzerinden takip etmenizi rica ederiz. Ayrıca taksitli ödemelerin iadesi banka süreçleri gereği taksitli olarak yapılmaktadır